Bike Park Szczyrk

Tylko dla Enduro? 

Najważniejsze informacje:

  • Kraj/region: Polska, Szczyrk
  • Poziom trudności tras: Dostosowane do osób na każdym poziomie (niebieskie, czerwone, czarne)
  • Liczba tras: 5 głównych tras
  • Typy tras: Hip Hopa Air (niebieska), Hip Hopa Flow (niebieska), Zbój (czerwona), Otik (czerwona), Otesanek (czarna odnoga), Bestyja (czarna, PŚ)
  • Dodatkowa infrastruktura rowerowa: Wypożyczalnia rowerów, serwis i sklep rowerowy, skills park, centrum szkoleń rowerowych
  • Cennik: Szczyrk Mountain Resort Cennik
  • Strona bikeparku: Szczyrk Mountain Resort Bike Park
  •  
Tylko dla Enduro? 

Bike Park Szczyrk

Ogólne informacje: Bike Park Szczyrk Mountain Resort to miejsce, które przyciąga zarówno lokalnych riderów z aglomeracji śląskiej, jak i rowerowych turystów z całej Polski. Oferuje szeroki wachlarz tras, które przypadną do gustu zarówno początkującym rowerzystom, jak i bardziej wymagającym riderom. Znajdziesz tu szerokie trasy typu flow, jak i techniczne singletracki pełne śliskich korzeni i kamieni. Warto również wspomnieć o trasie o sympatycznej nazwie „Bestyja”, na której na początku sezonu 2024 odbywały się zawody Pucharu Świata w zjeździe.

W Szczyrk Mountain Resort Bike Park znajdziesz pięć głównych tras:

  • Trasa Niebieska 1 (Hip Hopa Air): Startuje ze szczytu góry. Pełno na niej rollerów, niewielkich skoczni i wysokich zakrętów. Niestety, miejscami na trasie pojawiają się luźne kamienie.
  • Trasa Niebieska 2 (Hip Hopa Flow): Druga niebieska trasa, na której dominują jeszcze mniejsze przeszkody. Przygotowana głównie z myślą o początkujących. Startuje w połowie góry, tuż nad górną stacją gondoli.
  • Trasa Czerwona 1 (Zbój): Techniczny singletrack pełen korzeni i kamieni. Startuje na szczycie góry, jest długa i kręta, a przez to momentami bardziej płaska niż stroma. Świetna dla fanów telepów, tarek, korzeni, stopni i wszystkiego, co męczy.
  • Trasa Czerwona 2 (Otik): Nasza ulubiona trasa. Techniczny, ale płynny singletrack, który startuje w połowie góry. Da się na nim rozpędzić, ale trzeba być czujnym, bo ostre zakręty i techniczne sekcje są momentami bardzo wymagające.
  • Trasa Czarna 1 (Bestyja): Trasa, na której rozegrano zawody Pucharu Świata w zjeździe. Szybka, dynamiczna, pełna konkretnych skoków, które przeplatają się z trudnymi, technicznymi i bardzo szybkimi sekcjami. Tylko dla ekspertów!
  • Trasa Czarna 2 (Otesanek): Odnoga Otika. Bardzo stroma, krótka i treściwa. Kamienista, techniczna, miejscami bardzo ryzykowna i z konkretną ekspozycją. Jest co robić!

Dla kogo? Naszym zdaniem raczej dla osób, które fascynują się techniczną jazdą po bardziej wymagającym terenie. Niebieskie trasy typu flow są spoko, ale, jak powiedział kiedyś klasyk, „dupy nie urywają”. Zwłaszcza że od kilku lat od budowy chyba nie przeszły konkretnego remontu. Mamy trochę wrażenie, że włodarze ośrodka, są tak skupieni na swojej rynkowej pozycji, że niespecjalnie przejmują się prośbami i sugestiami rowerzystów, którym przecież zależy na rozwoju miejscówki.  Niemniej jednak musimy przyznać, że trasy czerwone i czarne to świetny poligon doświadczalny dla nas i naszych kursantów, którzy chcą trenować jazdę w najbardziej wymagającym terenie. Katowanie stromych ścianek, sekcji z korzeniami, kamieniami, otwartych zakrętów i całej reszty bajerów, które mają za zadanie w najlepszym wypadku wytrącić cię z równowagi, a w najgorszym (bez szkolenia) posłać na krótszy lub dłuższy urlop od roweru, to idealna opcja na złapanie progresu — i bynajmniej nie mówimy tego ironicznie!

Infrastruktura około-rowerowa i logistyka

Szczyrk Mountain Resort to takie “beskidzkie Zakopane”, więc jeśli lubimy klimat Krupówek lub mola w sopocie, to ta miejscówka zdecydowanie przypadnie nam do gustu. Łatwo się jednak domyślić, że w związku z dużym ruchem turystycznym, ceny w hotelach i restauracjach są na mocno “europejskim” poziomie.

Szczyrk to miejsce, które może poszczycić się doskonałą bazą noclegową oraz infrastrukturą na najwyższym poziomie. To wszystko wynika z wieloletniego doświadczenia w obsłudze zimowych sezonów turystycznych. Dzięki temu rowerzyści (którzy ciągle są jednak nowością, bo bike park działa od kilku lat) mogą liczyć na pełne zaplecze, które sprosta ich potrzebom.

Na terenie ośrodka znajdują się wypożyczalnie rowerów oferujące sprzęt najwyższej klasy, co pozwala każdemu, niezależnie od poziomu zaawansowania, cieszyć się jazdą na doskonałych rowerach. Do tego sklep, serwis, knajpy, a nawet sklepy z pamiątkami. Jeśli będziesz chciał kupić kask Foxa — nie ma problemu. Jeśli będziesz chciał kupić ciupagę z napisem „Szczyrk 2024”, to z dużym prawdopodobieństwem również ci się uda!

Logistyka i dojazd:

Dojazd do Szczyrk Mountain Resort jest prosty i wygodny. Z Katowic dojedziesz tu w około 1,5 godziny, a z Krakowa w nieco ponad 2 godziny. Po przyjeździe możesz skorzystać z szerokiej oferty noclegowej w okolicy, co czyni to miejsce idealnym na weekendowy wypad. Liczba tras oraz ich długość sprawiają, że trip do Szczyrku warto zaplanować na co najmniej 2 dni. W pierwszy dzień spokojnie rozjeździsz się na trasach typu flow, a w drugi zaatakujesz na pełnym gazie techniczne single i wyciągniesz z wyjazdu maksimum progresu!

Podsumowanie

Nasza ocena - 7 / 10

Słotwiny Arena to bike park, który z pewnością warto odwiedzić, zwłaszcza gdy jest się amatorem lub szuka się miejscówki na swój pierwszy rowerowy wypad. Bogata oferta tras, świetna infrastruktura “okołorowerowa” i malownicze położenie sprawiają, że jest to idealne miejsce na weekend, którego motywem przewodnim będzie aktywny wypoczynek na dwóch kółkach. ALE! Nie jest to na pewno miejsce dla bardziej doświadczonych riderów, ponieważ po kilku przejazdach prawdopodobnie zaczną się nudzić.

Słyszeliśmy jednak, że trasy mają przechodzić kolejne przebudowy i modernizacje, więc głęboko wierzymy, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a miejscówką zaopiekuje się ekipa odpowiedzialna za budowę tras na Skolnitach (też Grupa Pingwina), to już niebawem na Słotwinach każdy znajdzie coś dla siebie!

Więcej na stronie bike parku.  

Szczegóły: